Hatay İl Sağlık Müdürlüğü, Erasmus+ Programı kapsamında farklı ülkelerden sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla göçmen ve depremzedelerin mental sağlığına yönelik çalıştay düzenledi.
Hatay İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen çalıştayda, afet ve göç deneyimi yaşayan bireylerin ruhsal sağlık ihtiyaçları ele alındı. Erasmus+ Programı kuruluşlar arası kapasite geliştirme iş birliği kapsamında düzenlenen programa Kanarya Adaları, İspanya, Yunanistan ve Türkiye’den sivil toplum kuruluşları katıldı.

Çalıştaya yerelden Göçmen Sağlığı Birimi, ASSAM kuruluşu, Suriyeli doktorlar ve mülteciler de katılım sağladı. Programda, özellikle depremzedeler ve göçmenlerin yaşadığı travmalar, iyileşme süreçleri ve psikososyal destek mekanizmaları değerlendirildi.
Farklı ülkelerden katılımcıların deneyim paylaşımlarıyla zenginleşen çalıştayın, Hatay’daki ruh sağlığı hizmetlerinin geliştirilmesine katkı sunması bekleniyor.
Müdürlük açıklamasında, dezavantajlı gruplara yönelik sağlık çalışmalarının ulusal ve uluslararası paydaşlarla sürdürüleceği vurgulandı.

