Vergi mükelleflerini ilgilendiren elektronik tebligat düzenlemesinde yeni dönem başladı. Şirketler ve ticari, zirai ya da mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri için elektronik tebligat sistemi zorunlu hale getirildi. Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden de yapılabilecek.
Kimleri kapsıyor?
Düzenleme; kurumlar vergisi mükelleflerini, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini, kollektif şirketleri ve adi komandit şirketleri kapsıyor. Belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişiler için de özel hükümler bulunuyor.
Ancak düzenleme, bütün vatandaşları kapsayan genel bir zorunluluk olarak değerlendirilmemeli. Yükümlülük, ilgili mevzuatta belirtilen vergi mükellefi grupları için geçerli.
Başvuru için süre verildi
Paylaşılan haberde yer alan tebliğ metnine göre, daha önce elektronik tebligat sistemine kayıt yaptırmamış ve sisteme katılmak zorunda olan belirli mükelleflerin, tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar kayıt işlemlerini tamamlaması öngörülüyor.
Daha önce sisteme kayıt yaptırmış mükelleflerin ise yeniden başvuru yapması gerekmiyor.
Başvurular nasıl yapılacak?
Elektronik tebligat sistemine kayıt işlemleri vergi daireleri üzerinden veya Dijital Vergi Dairesi aracılığıyla gerçekleştirilebiliyor. Dijital ortamda yapılan başvurularda e-posta veya SMS doğrulamasıyla aktivasyon işlemi tamamlanabiliyor.
E-tebligatlara e-Devlet üzerinden ulaşılabilecek
Mükellefler, elektronik tebligatlarını Dijital Vergi Dairesi üzerinden takip edebiliyor. Ayrıca e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması yaparak Gelir İdaresi Başkanlığının ilgili hizmetlerine erişim sağlayabiliyor.
Tebligatları kontrol etmeyenler dikkat!
Vergi Usul Kanunu’nun 107/A maddesine göre elektronik tebligat, elektronik adrese ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılıyor. Bu nedenle mükelleflerin kendilerine gönderilen bildirimleri düzenli olarak kontrol etmesi önem taşıyor.
