Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Sahnede ölmek ya da…

Film çekerken ölmek istiyorum!

Film çekerken ölmek istiyorum!

Hataylı Yönetmen Erkan Tahhuşoğlu’nun Antakya’da çekilen “Koridor” filminin ödüllü ismi Emel Göksu, “Sanatçının emeklisi olmaz. Böyle bir şey yoktur. Ben, hiçbir zaman oyunculuğu bırakmayacağım” dedi, ama bir şeyin de altını özenle çizdi…

Gittiği her festivalden ödüllerle dönen, Hataylı Yönetmen Erkan Tahhuşoğlu’nun, çekimleri Antakya’da tamamlanan filmi Koridor’un bol ödüllü ismi Emel Göksu, kariyeri ve son filmi için konuştu. Daha önceki bir açıklamasında, Koridor filmi için, “Ben de Ayşe (Demirel) gibi senaryoyu okuduğum zaman çarpıldım, çok beğendim. Tabii Ayşe ile çok eski arkadaşız. O yüzden de kardeş olmakta hiç zorlanmadık. Kendi yaşlarımızı oynadık” diyen Göksu, sanat hayatındaki 58’inci yılını, “Koridor” filmindeki performansıyla, 4 farklı festivalde “En İyi Kadın Oyuncu” ödülüyle taçlandırdı.

“Sahnede ölmek, ya da film çekerken ölmek istiyorum” diyen tiyatro ve sinema sanatçısı Emel Göksu, “Koridor” filmiyle, “yaşlandıkça yalnızlaşan ve ihmal edilen iki kız kardeşin duygu durumunu” beyaz perdeye taşıdıklarını anlattı.

-HİKAYELERİMİZ ÇOK-

Erkan Tahhuşoğlu’nun yazıp yönettiği filmdeki “Müyesser” karakteriyle, sevgi dolu bir insanın, travmalar, aşırı sorumluluk ve yüklerden dolayı nasıl katılaştığını izleyiciye aktarmaya çalıştıklarını belirten Göksu, filme dair şunları söyledi:

“Kız kardeş, sorumluluktan kaçan bir karakter. Kız kardeşi, sanatçı arkadaşım Ayşe Demirel oynadı. Abla, evin tüm sorumluluğunu üstlenmiş. Bu durum, ablada travma yaratmış. Çünkü gençliğini yaşayamamış. Kız kardeşi evleniyor. Sonra kocası ölünce, ablanın yanına taşınıyor. Ardından başlıyor hikâye ve abla, yaşlanmasına rağmen kardeşini idare ediyor.

İki kardeş, eski günlerin hesaplaşmasını yapıyor. Anne ve babalarının kendilerine olan sevgilerini bile masaya yatırıyorlar. Bir nevi, fedakârlığın öyküsü. Türkiye’de bu hikâyelerden çokça var.”

-YÖNETMENE ÖVGÜ-

Filmin başarısını, yönetmen Tahhuşoğlu’nun, konu anlatımında ajitasyona gitmemesine bağlayan Göksu, konuların dramatize edilmediği, insanların gerilimden ziyade düşünmeye sevk edildiği filmin, “doğal oyunculuk ve modern bir yönetmenlik anlayışı” ile çekildiğini söyledi.

-HALAMIN KIZI-

“Bu rol önüme geldiğinde, halamın kızı aklıma geldi” diyen 76 yaşındaki Sanatçı, “Evlenmedi ve evin tüm sorumluluğunu aldı. Evin geçimini temin ederdi, dikiş dikerdi, para kazanırdı. Kendisini evine adadı. Kardeşi de tam tersine rahattı. Bazı sahnelerde, halam geldi gözümün önüne. Halam da, ‘Öleyim de kurtulayım’ derdi. Müyesser de bunu sıkça söylüyor. Hayatımdan insanları filme aktardım. Keyifli bir çekim süreci oldu” dedi.

-ÖRNEK OLMALIYIZ-

Festivale gelen izleyicilerin, Antakya’da üç haftada çekimleri yapılan filmi doğallığından dolayı tebrik ettiklerini de aktaran Göksu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Role bağlı kalmam, rol için çalışırım. Oynadığımız rol ile seyirciye örnek olmalıyız. Ben de seyirciye her projede bir şeyler katmaya çalışıyorum. ‘Koridor’ filmini de böyle seçtim. Festivalde, bir seyirci yanıma geldi ve ‘Ben böyle bir yaşlı olmak istemiyorum’ dedi. Ben de, ‘eğer istemiyorsanız, yaşlandığınızda böyle olmazsınız’ diye cevap verdim.”

Tamer Yazar / AA