Hatay’ın Arsuz ilçesinde bulunan Hacıahmetli Muazzez İsmail Çam İlkokulu’nda, öğrencilerin sanatla iç içe büyümesi ve yeteneklerini keşfetmesi amacıyla önemli bir çalışma hayata geçirildi. Okul bahçesinde uzun süredir kullanılmayan alan, öğretmenlerin, öğrencilerin ve paydaşların ortak emeğiyle “He-Ce Müzik Evi”ne dönüştürüldü.
Fikir bir bank sohbetinde doğdu
Projenin temelleri, okul kantininin yanında bulunan bir bankta yapılan sohbetlerle atıldı. Öğrencilerin de görüşlerinin alındığı istişareler sonucunda atıl durumdaki alanın müzik evi olarak değerlendirilmesine karar verildi.
Müzik evine isim verilmesi sürecinde ise duygusal anlar yaşandı. Okul Öncesi Öğretmeni Ufuk Gürbüz’ün önerisiyle, 2025 yılında trafik kazasında hayatını kaybeden öğrenci Helin Horuz ile 2026 yılında ani bir rahatsızlık sonucu vefat eden öğrenci Cevdet Atar’ın isimlerinin yaşatılması istendi. Böylece Helin’in “He”si ile Cevdet’in “Ce”sinden oluşan “He-Ce Müzik Evi”, 10 Haziran 2026 tarihinde öğrencilerin kullanımına açıldı.
Çocuklar müzikle buluşacak
Teknoloji bağımlılığının çocuklar üzerindeki etkisini azaltmayı ve öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçlayan müzik evinde; piyano, gitar ve bağlama gibi enstrümanlarla eğitimler ve etkinlikler düzenlenecek.
Okul Müdürü Osman Orçun Atılgan, projenin hayata geçirilmesinde destek veren Arsuz Kaymakamı Fatih Eroğlu’na, Arsuz Belediye Başkanı Sami Üstün ve ekibine, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Yanmaz’a, Muhtar İsmail Kıra’ya ve enstrüman desteği sağlayan eğitimcilere teşekkür etti.
Atılgan, He-Ce Müzik Evi’nin öğrencilerin sanatsal gelişimlerine, özgüvenlerine ve hayal dünyalarına önemli katkılar sunacağına inandığını belirterek, bu anlamlı mekânın uzun yıllar çocukların sesleriyle yaşayacağını ifade etti.