İKİ BAŞÖĞRETMEN: Hz. Muhammed ve Atatürk-2

Hz. Muhammed’in Başöğretmen olarak gerçekleştirdiği devrimlere devam edeyim: -Birbirleri için birer elbise oldukları belirtilerek her iki cins eşitlendi (Bakara-187) – Kadın tarla, erkek çiftçidir diyerek-Bakara-223 – İlgi ve saygı -İdareciye derdini ve şikayetini anlatma özgürlüğü verilerek – Mücadele-1 -Ergenlikten önce evlenme, dolayısıyla da çocuk gelinler yasaklandı (İsra-34, En’am-152 ve Nisa-6) -Boşanan kadına ilk defa nafaka […]

Hz. Muhammed’in Başöğretmen olarak gerçekleştirdiği devrimlere devam edeyim:

-Birbirleri için birer elbise oldukları belirtilerek her iki cins eşitlendi (Bakara-187)

– Kadın tarla, erkek çiftçidir diyerek-Bakara-223 – İlgi ve saygı

-İdareciye derdini ve şikayetini anlatma özgürlüğü verilerek – Mücadele-1

-Ergenlikten önce evlenme, dolayısıyla da çocuk gelinler yasaklandı (İsra-34, En’am-152 ve Nisa-6)

-Boşanan kadına ilk defa nafaka verilmesi – Talak-6

-Kocası ölen kadının 1 yıl aynı evde bakılması – Bakara-240

-Evlenme işlemi yasal kayıtlı hale getirilmiştir – Nur-32

-Boşanmak üzere olanları barıştırmada, Vasiyet şahitliklerinde ve Ticari bir borçlanmada erkek ile aynı sayıda şahit oluşunu belirterek-Talak-2, Maide-106, Bakara-282

-Erkekler gibi biat için kadınlarla el sıkılmasını açıklayarak (oy kullanmaları)- Mümtehine-12

-Aileye bakma sorumluluğu erkeğe verilerek – Bakara-228

-İlk yaratılan insanın kadın olduğunu açıklayarak – Al-i İmran-59

-Yasak meyvede Adem’in kandırılmış olduğunu belirterek – Taha-120

-Kur’an’ı okurken kadını özel kıyafetten kurtarıyor

-Tek eşlilik kuralını getirerek – Nisa-2-3, 129

-Kadının aybaşı halinde sadece cinsi münasebeti yasaklayarak – Bakara-222

-Çocuğun 2 yıl emzirilmesi sırasında, erkeğin anneye bakma zorunluluğu getirilmiştir- Bakara-233

-Salat toplantılarına katılmaları istenmiştir – Tövbe-71

-Küçümsenmesi ve ötekileştirilmesine son verilmiştir – Necm-21

-Bilerek insan öldürmede; Fidye veya yargı cezası (İsra-33), Öldürülenin günahları (Maide-29), Sorgusuz Cehennem (Bakara-178)

-Her iki cinsin şehvet yerlerini koruması ve kadının göğsünü de örtmesi ikazı yapılmıştır-Nur-31, Ahzab-26, Nahl-81

-Üst kimliğin insan olduğunu belirtti (Nisa-1, Hac-1)

-Kur’an, kadın ve erkek ifadelerini aynı ayette kullanarak kadın ve erkeği eşitledi, yani insana hitap etti (Nahl-97, Nisa-124, Hadid-18)

-Kur’an ismi ile bildirilen ve DİN denilen Muhkem /değişmez ana kurallar anlaşılsın, üzerinde düşünülsün ve benimsenip onlara göre yaşansın diye, o zamanki ilk toplumun ana dili ile tebliğ etti (Meryem-97, Taha-113)

-Cinsiyet belirtmeksizin bütün Ruh’larla 7 konuda anlaşma yapıldığını açıkladı ((A’raf-172)

-Öğrenci Ruh’ların hafızasına Kur’an’daki muhkem /değişmez ana kurallar kaydedilmiştir (Rahman-1-3)

-Kula veya herhangi bir yaratılmış olana kul olmanın yanlışlığını ve kulluğun sadece Allah’a yapılması gerektiğini bildirdi (Fatiha-5, Hud-26, Zumer-2)

-Kendisi dahil, idarecilerin seçimle işbaşına getirilmeleri (Cumhuriyet) ve tek kişi değil şura idaresini getirdi. Kadın ve erkeklerin, idareci olmasını tercih ettikleri aday ile el sıkışarak, yani biat ederek seçmeleri, oy verme, halkın seçim yapması demektir (Şura-38, Fetih-10, Al-i İmran-159)

-Halkın, kendi oyları ile seçtikleri idarecinin önemli konularda kendilerine de danışması gerektiğini, diğer bir ifade ile düşünce özgürlüğünü de başlattı (Bakara-104, Ahzab-72)

-Adaletin, yani o zamana uygun Kur’an’daki hukuk kurallarının hak edene göre adilce uygulanmasını istedi (Demokrasi) (Sad-26)

-Kendisine teklif edilen her imkânı kesinlikle red etti ve sadece Allah’ın rızasını öncelediğini belirtti (Leyl-18-21)

-Bütün beşerlerin, Allah’ın tek dini olan İslâm fıtratında yaratılmış oldukları belirtilerek (Rum-30).

-Kur’an’ın herkes tarafından anlayarak okunması şartını açıklamıştır (Müddessir-6, 49-50, Furkan-30, Cumu’a-5)

-Kadın ve erkeklerin farklı ortamlarda oturma uygulaması olan haremlik-selamlığa son verildi (Nur-61)

-İnsanın Özgür irade ve eleştirel akıl ile karar verme ve seçim yapma özelliğinde olduğu vurgulandı. Hatta Allah’a inanma, tövbe etme veya etmeme hakları ve mümin olmaları bakımından insana karar verme özgürlüğü verildi (Kehf-2)

-Üst kimlik her iki cins için “insan” olarak kullanılmaya başlandı (Nisa-1, Hac-1)

– ‘Alak-1 ve 3. ayetlerle ilk olarak Evren Kitabının okunması, yani ilim yapılması, ikinci olarak da Kur’an’ın okunması, cinsiyet belirtmeksizin hem kadın, hem de erkekten istendi (‘Alak-1-3)

-Cinsiyet ayırımı olmaksızın mümin aşamasına ulaşmış olanlar kardeş sayıldı (Hucurat-10)

-Allah’ın ipi olan Kur’an ve İslam’a sarılma hakları bakımından insana hitap edildi (Al-i İmran-103)

Haftaya inşallah devam etmek üzere.

Exit mobile version