İSLAM DİNİNİN TEMEL NİTELİKLERİ KABUSU VE KEŞMEKEŞİ-1

Şu anda çok şükür 79 yaşımdayım. Lise yıllarımda iken başlayan sorgulayıcı ve doğruya ulaştırıcı arayışlarımla Kur’an’ı yavaş yavaş, düşüne düşüne, anlama çabası ile araştırmacı yaklaşımım demek ki 60 yılı buldu. O zamanın şartları çerçevesinde Arapça, Latince harflerle Arapça, Elmalılı Hamdi Yazır’ın Meali birlikteliği ile başlayan Kur’an araştırmacılığım, İstanbul Tıp Fakültesini kazanıp İstanbul’a gidişim ile İngilizce […]

Şu anda çok şükür 79 yaşımdayım. Lise yıllarımda iken başlayan sorgulayıcı ve doğruya ulaştırıcı arayışlarımla Kur’an’ı yavaş yavaş, düşüne düşüne, anlama çabası ile araştırmacı yaklaşımım demek ki 60 yılı buldu.

O zamanın şartları çerçevesinde Arapça, Latince harflerle Arapça, Elmalılı Hamdi Yazır’ın Meali birlikteliği ile başlayan Kur’an araştırmacılığım, İstanbul Tıp Fakültesini kazanıp İstanbul’a gidişim ile İngilizce Kur’an ve 2 Meali eklemem ile artık bilimsel yaklaşımıma dönüşmeye başladı.

Tabi bu arada Tıp eğitimim ile insan vücudunun mükemmelliğini kavradıkça Allah’ın tekliği inancım gittikçe pekişiyordu.

Bu arada Kur’an’a hakimiyetim artıyordu. Bu artış, bilimsel yaklaşım temelli olduğu için, bilgilerimi şema ve tablolar halinde toparlamamı sağlıyordu.

İlk belirlediğim “KUR’AN RUHUNUN TEMEL İLKELERİ” oldu.

Allah, her girişimde daima önceliklidir ve tek ilahımızdır, şirk koşulmamalı

Hangi konuya değinilecekse, tüm Kur’an göz önüne alınmalı

Bir ayet okunurken, surede bulunan diğer ayetleri ile birlikte anlamlandırılmalı. Motamot kelime tercümesi değil, tüm Kur’an ve ayetin olduğu sure göz önüne alınıp anlam tercümesi yapılmalı

Sınırlı da olsa bazı ayetlere ve inişlerine ait Hz. Muhammed’in bir örnek verişi ve Ayet ile ilgili bir olay varsa ona değinilmeli

Bir ismi Hadis olan Kur’an’daki bir ayetin devamı veya az farkla tekrarı şeklinde olup Hz. Muhammed tarafından söylenmiş olduğu ileri sürülen ve Hadis denilen sözleri varsa eklenmeli

Anlamlandırma ve Yorum, yaşamakta olduğumuz çağın toplumunun yaşam koşullarına uygun olmalı ve zamanımız bilgileri göz önünde bulundurmalı,

Mesajın anlamlandırılması ve yorumu evrensel olmalı ve tüm insanlara hitap etmeli, ırk, soy, dinî görüş ve cinsiyet ayırımı yapılmamalı

Kullanılan kelimeler Evrensel ve Zaman üstü düşünülebilir ve uygulanabilir olmalı,

Ayetlerin yorumu, Arapçasına sadık kalınarak muhkem değişmez ana mesajlara uygun olmalı

Kur’an’ın önemsediği üzere, zorlayıcı değil, kolaylaştırıcı olmalı, sıkıntıyı gidermeli, sıkıntı vermemeli

Vücudumuzun maddî ve/veya manevî yapısına, duygumuza yönelik zarar veya zorluk verici bir anlamda olmamalı,

Allah’a yakınlaştırıcı yola yönelmemize katkı sağlayıcılık göz önüne alınmalı,

Aynı inançta olanlar arasında ayrımcılığa /ayrı düşman gruplaşmalara yol açacak anlam ve yorumlardan uzak durulmalı,

Şekilciliğe dayalı farklılaşmaya yol açacak bir yaklaşım benimsenmemeli

Kişinin malvarlığını ve sağlığını koruma gözetilmeli

Akışkanlığı sağlamak amacıyla da, ayetlerin esas anlamlarına dokunmadan, aksine daha da pekiştirerek sebep-sonuç ilişkilerine paralel bağlantılarına yönelik bağlaçlar veya bağlantıyı sürdürecek kelimelerle devam etme yöntemi kullanılmalı.

Yine yıllar içinde Nöroloji Öğretim üyeliğim sayesinde olan bilgilerim ve Kur’an’a hakimiyetim sonucu Beyin ve Kur’an’ın temel çalışma prensiplerinin ortak ve 9 adet olduğunu belirledim:

ALLAH’IN DAĞITIM EĞRİSİNİ KULLANMA PRENSİBİ

İKİLEMLERDEN SEÇİM YAPMA VE YERİNE GÖRE HER İKİSİNİ DENGELİ UYGULAMA PRENSİBİ

RUHSAL ARINMADA YARARLANILAN GÖRÜNEN VE GÖRÜNMEYEN KAYNAKLAR

İNANÇ TEMELLİ AYRI GRUPLAŞMALAR YASAK ve AZAP DEMEKTİR

HAKKIN DAĞITIMINDA EŞİTLİĞİ DEĞİL ADALETİ, EŞİT KONUMDA OLANLARDA FIRSAT EŞİTLİĞİNİ UYGULAMA PRENSİBİ

ZORLAŞTIRICI DEĞİL, KOLAYLAŞTIRICILIK PRENSİBİ

DENETLEME, ÖDÜLLENDİRME VE CEZALANDIRMA PRENSİBİ

ESKİDEN, GELENEKLERDEN YARARLANMA, TAKLİT ETMEME PRENSİBİ

AZI KARAR, NORMALİ YARAR, AZLIK VE ÇOKLUK AŞIRILIKLARINDA ZARAR PRENSİBİ

Kur’an’da Bakara-177, 285 ve Nisa-136. Ayetlerde İMAN’IN 5 ŞARTI olduğunu öğrenmiştim:

Allah tektir, eşi ve örneği yoktur

Ahiret yaşamı var

Kıyamet olayı olacak ve öğrenci Ruh’lar, Dünya yaşamlarındaki eğitimlerinden hesaba çekilecekler

Peygamberler Din denilen Yasaklar /haramlar ve Yapılması gerekenler /helalleri vahiy yöntemi ile alıp insanlara tebliğ etmişlerdir

Din denilen Vahiy kitapları doğrudur

Zümer-23 ve Al-i İmran-7. Ayette belirtilen ve Din denilen Muhkem /Evrensel ve değişmez ana kurallarından olan Muhkem kuralların 440 sayıda olduğunu ayetlere göre belirledim. Bunların 226 sının Haramlar, 214’ünün ise Allah’ın bizden Yapmamızı istedikleri

olduğunu gördüm ve bunları “KUR’AN VE SON İSLAM” kitabında topladım. Bu kurallar bütünü İslam’ın şartları demektir.

Kur’an’daki bu ana kuralların 201’inin Tevrat’ta, 350’sinin ise İncil’de olduğunu belirleyip bunları da yine ayetlere göre bir kitapta topladım.

Şimdiye kadar toparladığım ve tablo veya maddeleştirdiğim bu bilgiler dışında başka bilgiler belirlemedim.

Bu yaşam sürecim böyle devam ederken 30 Mayıs günü Vakfa devretmiş olduğum kitaplarımdan olan “Allah’ın Tek Dini İslam’a SON DAVET KUR’AN” kitabının yeniden basılmasının Diyanet İşleri Başkanlığı “DİN İŞLERİ YÜKSEK KURULU” tarafından durdurulması kararını aldığı ve bu kararın da İstanbul Sulh Ceza Mahkemesi tarafından onaylandığı tebliği, Emniyet tarafından Yayınevine verildi.

Haftaya konuya devam etmek üzere inşallah…

NOT- Bireysel katkılarımız, Vakfın Banka hesabına doğrudan yapılan bağışlar ve NÖVAK Vakfımızın aşağıdaki kitaplarının gelirleri ile Eskişehir Tıp Öğrencilerine burs veriyoruz. Özel günlerinizde kitaplardan alır veya hediye ederseniz bize destek olur ve öğrenci sayımız inşallah artar: “DİN VE BEYİN”, “SON DAVET KUR’AN”, “KUR’AN KADINI KORUYOR”, “OKU! Konularına göre Kur’an ayetleri”, “TEVRAT VE İNCİL’DE ÖNCEKİ İSLAM”, “KUR’AN VE SON İSLAM”, “ALLAH İLE ANLAŞMAMIZ VAR”, “ALLAH’TAN ALACAKLI OL”, “ÖZDE DİNDAR, SÖZDE DİNDAR”, “ALLAH KİMİ SEVER, KİMİ SEVMEZ” ve “KÜTUB-İ SİTTE’DEKİ HADİS VE SÜNNET GERÇEĞİ”

Exit mobile version